Trenduri de Social Media Marketing pentru 2014
Decembrie este luna in care se trage linie, se analizeaza rezultatele din anul aproape pe sfarsite, dar se fac si rezolutiile pentru anul nou pe care il asteptam cu bratele deschise. Asadar, dupa multe campanii, teste si pareri impartite, am facut si noi rezolutiile pentru 2014 in materie de Social Media marketing:
#1. Calitate vs. cantitate. Nu mai este o noutate ca in Social Media accentul va fi pe continut calitativ, relevant pentru user si in acelasi timp bidirectional. Cei 4 P dupa care trebuie sa ne ghidam strategia de content marketing sunt: planificare, productie, publicare si promovare.
#2. Targetare. Cautati publicul vostru tinta si fiti acolo unde este el. Desi cei mai multi utilizatori sunt intr-adevar pe Facebook, nu trebuie sa neglijam celelalte retele de socializare ca Instagram, Linkedin, Pinterest sau Twitter. Chiar daca procentul de audienta este mai mic, nisa poate fi mai relevanta si prin urmare si nivelul de interactiune poate fi mai mare.
#3. Educatie inainte de conversatie. Studiile recente arata ca distribuirea unui continut educational este o strategie eficienta pentru construirea unei audiente care sa te urmareasca constant. Sa nu uitam ca internetul este folosit in primul rand pentru informare si apoi pentru a crea legaturi.
#4. Imaginile valoreaza cat 1000 de cuvinte. Pe langa text si articole, imaginile au potential de a creste rata de distribuire. Dar atentie: daca vreti sa prezinte interes, trebuie sa nu fie furate, expirate sau distribuite peste masura!
#5. Concursuri. Setati-va un scop si obiective masurabile pentru concursurile pe care le organizati pe pagina. Mecanismul de Like & Share reprezinta o falsa crestere a interactiunii, iar vanatorii de concursuri nu sunt neaparat si fanii comunitatii voastre.
Reguli scrise si nescrise, de Social Media marketing, ar fi multe dar o reteta universal valabila nu prea stim sa existe. Important este sa analizati si sa testati mereu ce se potriveste afacerii voastre, ce prefera si unde se afla publicul vostru tinta si sa imbinati mai multe tehnici de comunicare online, tinand intotdeauna cont de obiectivele de marketing.