Trenduri de Social Media Marketing pentru 2014
Decembrie este luna în care se trage linie, se analizează rezultatele din anul aproape pe sfârșite, dar se fac și rezoluțiile pentru anul nou pe care îl așteptăm cu brațele deschise. Așadar, după multe campanii, teste și păreri împărțite, am facut și noi rezoluțiile pentru 2014 în materie de Social Media marketing:
#1. Calitate vs. cantitate. Nu mai este o noutate că în Social Media accentul va fi pe conținut calitativ, relevant pentru user și în același timp bidirecțional. Cei 4 P dupa care trebuie să ne ghidăm strategia de content marketing sunt: planificare, producție, publicare și promovare.
#2. Targetare. Căutați publicul vostru țintă și fiți acolo unde este el. Deși cei mai mulți utilizatori sunt într-adevăr pe Facebook, nu trebuie să neglijăm celelalte rețele de socializare ca Instagram, LinkedIn, Pinterest sau Twitter. Chiar dacă procentul de audiență este mai mic, nișa poate fi mai relevantă și prin urmare și nivelul de interacțiune poate fi mai mare.
#3. Educație înainte de conversație. Studiile recente arată că distribuirea unui conținut educațional este o strategie eficientă pentru construirea unei audiențe care să te urmărească constant. Să nu uităm că internetul este folosit în primul rând pentru informare și apoi pentru a crea legături.
#4. Imaginile valoreaza cât 1000 de cuvinte. Pe lângă text și articole, imaginile au potențial de a crește rata de distribuire. Dar atenție: dacă vreți să prezinte interes, trebuie să nu fie furate, expirate sau distribuite peste măsură!
#5. Concursuri. Setați-vă un scop și obiective măsurabile pentru concursurile pe care le organizați pe pagină. Mecanismul de Like & Share reprezintă o falsă creștere a interacțiunii, iar vânătorii de concursuri nu sunt neapărat și fanii comunității voastre.
Reguli scrise și nescrise, de Social Media marketing, ar fi multe dar o rețetă universal valabilă nu prea știm să existe. Important este să analizați și să testați mereu ce se potrivește afacerii voastre, ce preferă și unde se află publicul vostru țintă și să îmbinați mai multe tehnici de comunicare online, ținând întotdeauna cont de obiectivele de marketing.