Publicitatea si-ale ei capricii actuale

Publicitatea si-ale ei capricii actuale

Mic ghid de conduita publicitara

Social media, TV, print, outdoor etc., adica peste tot! Da, publicitatea in anul 2015, atat de vizibila si in acelasi timp atat de complicata. Si-atunci cum sa procedezi?

Sa urmezi instinctul de a vrea sa fii pretutindeni, sa postezi, sa arati, sa spui ceea ce ai de transmis pe toate canalele posibile?

Noi spunem ca nu. Analizeaza, gandeste-te care sunt oamenii care vrei sa te vada, concepe mesajul pentru ei si transmite-l acolo unde sunt. Lor vrei sa le captezi atentia si tot lor trebuie sa le dai raspunsurile la timp. Pentru ca incercand sa obtii totul este foarte probabil sa ramai cu foarte putin.
Asadar, alege canalele potrivite si investeste acolo mai mult, nu peste tot cate putin!

Online-ul este regele, dar fara curteni regatul ar fi o prada usoara.
Da, online-ul este cel care conduce astazi, dar daca esti convins ca el este solutia la orice ai dori sa promovezi, ai inteles gresit lucrurile. Este ca atunci cand insisti sa porti culorile sezonului, chiar daca te fac sa arati palid, in loc sa incerci sa adaptezi tendintele la ceea ce te avantajeaza. Altfel spus, este normal sa tii pasul cu schimbarile, dar asta nu inseamna ca trebuie sa uiti de caile clasice cu care ti-ai obisnuit audienta.
Deci, calea este de a adapta ceea ce functioneaza pentru tine la ceea ce este actual!

Antreneaza-te pentru o viteza de reactie care sa uimeasca!
De ceva vreme, umbla vorba despre calitate ca nu i se mai acorda atentia de pe vremuri. Pare-se ca locul i l-a luat celalalt atribut al continutului: viteza de generare. Deci, desi ne mentinem parerea cum ca ar trebui sa analizezi intens inainte de a transmite, incearca sa o faci in cel mai scurt timp posibil. Oamenii sunt importanti, oamenii care au ales sa interactioneze cu tine, cei mai importanti. De aceea, arata-le intotdeauna respectul cuvenit si ofera-le atentia necesara.
Altfel zis, raspunde intotdeauna si in cel mai scurt timp posibil. Pentru ca nu vrei sa afli ce poate face lipsa de atentie intr-o relatie!

Gaseste cel mai bun sfatuitor si tine-l aproape cat mai mult timp.
Credem ca o agentie de publicitate poate fi cel mai bun prieten al unei companii (bineinteles, dupa client), atata timp cat intre cei doi participanti exista o chimie reala, fructificata prin interactiune continua. Pentru ca agentia sa raspunda eficient solicitarii tale, trebuie ca mai intai sa primeasca raspunsurile de la tine. A realiza un plan de comunicare, promovare, branding etc. necesita implicare din ambele parti: agentia are nevoie de raspunsuri neintarziate si complete, iar tu de oameni care sa le prelucreze intr-un mod creativ si sa le aduca mai aproape de cei la care vrei sa ajungi.
Oricine poate da sfaturi, dar sfaturile intr-adevar folositoare vin de la cei care te cunosc cu adevarat!

In concluzie, publicitatea are multe capricii, dar cu tehnicile potrivite poate fi stapanita: stabileste unde trebuie sa fii si cine trebuie sa te vada, conform obiectivelor de marketing; imbina tehnicile de comunicare online cu cele offline; construieste o relatie de durata atat cu publicul tinta, cat si cu sfatuitorii tai.

0

Despre Claudia Sirca

Clau inspira idei si le transpune in cuvinte. Vede fiecare nou brief ca o sursa de visare si fiecare nou concept ca un motiv de experimentare. Discuta si analizeaza, pentru a transforma lucrurile imaginate in campanii implementate.

    S-ar putea sa te intereseze si: