Obtine engagement pe Facebook mai bun in 2019 (lectii din 777 de milioane de postari) (en translation)

Obtine engagement pe Facebook mai bun in 2019 (lectii din 777 de milioane de postari) (en translation)

Stii care a fost cel mai popular format de postare pe Facebook in 2018? Dar ziua si ora optima pentru a posta? Descopera in articolul de astazi bune practici pentru a avea succes pe Facebook in 2019 si inspira-te din cele top 10 pagini care au avut cel mai mare engagement in 2018.

Inainte de a incepe, insa, mentionam ca articolul acesta este bazat pe studiul companiei BuzzSumo, in care au analizat 777 milioane de postari pe Facebook pentru a gasi cele mai interesante pagini si video-uri din anul 2018. Mai jos detaliem ce au descoperit. Sa-i dam drumul.

Cel mai popular format de postare pe Facebook

Video-ul ramane in continuare cel mai eficient format de postare pe Facebook, avand parte de cel mai mare engagement. Intre el si celelalte formate de postari – precum imagini sau linkuri – este o diferenta substantiala, pe care o poti vedea in graficul de mai jos:

engagement pe Facebook

Cat este de eficient? Postarile care includ un video au cel putin 59% mai mult engagement decat celelalte tipuri de postari. Prin urmare, concentrarea resurselor pe postarile de acest fel ar trebui sa devina o prioritate in 2019.

Chiar daca crearea video-urilor nu este usoara, din datele acestui studiu reiese ca mai bine ne concentram timpul si resursele pe postari calitative – in cazul de fata video-uri – decat postari cantitative.

Cum? (1) Putem reduce numarul de postari pe saptamana. (2) Inlocuim o parte dintre postarile care contin poze cu postari care contin video-uri. (3) Si (poate) obtinem rezultate mai bune. Daca functioneaza, toata lumea are de castigat.

Timpul optim pentru a posta pe Facebook

De la sine inteles, timpul optim pentru postari este subiectiv. Conteaza foarte mult ce tip de afacere promovezi, pentru ce public si cu ce scop. Insa raspunsurile oferite de peste 777 de milioane de postari nu ar trebui neglijate.

Acestea fiind spuse, postarile publicate intre 21:00 si 23:00 au avut cele mai bune rezultate. Recunoastem ca si noi am fost surprinsi. Pana la urma, este vorba despre orele tarzii din noapte. Insa credem ca merita testate.

Daca vrei sa provoci descoperirile celor de la BuzzSumo, programeaza cateva postari in intervalul 21:00-23:00 si compara-le cu postarile programate pe timp de zi. Cine stie, poate vei fi surprins.

In timp ce faci asta, tine cont de cele mai bune 5 ore pentru a posta, si anume:

Locul 1 – ora 22:00
Locul 2 – ora 21:00
Locul 3 – ora 23:00
Locul 4 – ora 20:00
Locul 5 – ora 19:00

Celelalte ore din zi s-au clasat in felul urmator:

Engagement pe Facebook

Cea mai buna zi pentru a posta pe Facebook

Nu e luni, nu e nici vineri, ci duminica. Si, din nou, poti fi surprins. Intelegem ca au analizat sute de milioane de postari, dar… duminica?! Aparent, este adevarat, iar pe locul 2 se situeaza sambata:

Engagement pe Facebook

Informatia asta este cu atat mai importanta in contextul in care multe pagini nu posteaza in timpul weekend-ului. Din nou, aceste descoperiri ar trebui testate, pentru a vedea daca sunt valabile si pentru pagina/ paginile pe care le gestionezi. Insa nu ai mare lucru de pierdut daca programezi 2-3 postari pe weekend, doar pentru a le vedea reach-ul. Poate vei descoperi ca te feresti de doua dintre cele mai bune zile pentru a posta.

Lungimea ideala a unui post pe Facebook

Postarile scurte au obtinut cele mai bune rezultate. Iar cand spunem scurte, ne referim la postari care au avut maximum 50 de caractere. Totodata, este important sa mentionam ca numarul de caractere difera de numarul de cuvinte.

Un caracter este echivalentul unei singure litere, cifre sau semn de punctuatie. Asta inseamna ca postarile care au avut cel mai mare engagement au fost formate din maxim 12-14 cuvinte. Pentru a-ti face o idee cat inseamna asta, uite o propozitie cu 50 de caractere:

Oare pot transmite ceva relevant cu atat de putine cuvinte?

Cat despre postarile lungi, in graficul de mai jos poti vedea impactul negativ pe care il au acestea asupra engagement-ului:

Engagement pe Facebook

Concluzia? Less is more, cel putin in materie de engagement pe Facebook. In continuare, prezentam toate descoperirile relevante despre video-uri.

Lungimea ideala a unui video pe Facebook

Este intre 3 si 5 minute. Ai crede ca e mai scurta, nu? Dar, aparent, oamenii prefera video-uri putin mai lungi, care le prezinta mai multe informatii. Daca e sa fim specifici, cel mai mare engagement l-au avut video-urile intre 3 si 4 minute. Acestea s-au detasat atat de video-urile mai scurte, cat si de cele mai lungi:

Engagement pe Facebook

Daca ne-am adresa unui perfectionist, i-am spune ca exista o durata si mai specifica decat cea de 3-4 minute. Acesta este intre 3:00 si 3:20 de minute. Prin urmare, daca decizi sa creezi mai multe video-uri in 2019, aceasta ar putea fi durata ideala pentru video-urile tale.

Cele mai frecvente rectii la video-urile de pe Facebook

A fost un an dominat de reactia love (46,80% din total reactiilor) si de reactia haha (34.10%). Impreuna, reprezinta 80.9% din toate reactiile inregistrate in studiu. Cele doua au fost urmate de wow (8%), sad (5.80%) si angry (4.50%). Bine de stiut: studiul nu a inregistrat like-urile primite de video-uri, doar reactiile.

Uitandu-ne peste aceste cifre, putem observa ca Facebook a fost dominat de reactii pozitive in 2018 si ca fanii prefera intr-o majoritate covarsitoare video-uri motivationale/ inspirationale si video-uri amuzate.

Ce putem face cu aceste date? Ca marketeri, putem incerca sa ne schimbam orientarea de 100% spre video-uri promotionale cu o orientare mai umana, care starneste emotiile amintite mai sus. Multe branduri fac deja asta, obtinand rezultate impresionante.

Presupunem ca ai vazut deja reclama de la CatMobile.ro cu Micutzu:

Sau reclama celor de la JobZZ.ro cu mecanicii:

Domeniile care au cele mai populare video-uri pe Facebook

Daca tot suntem la capitolul video, trebuie sa tinem cont si de faptul ca unele domenii sunt mai vizuale decat altele si drept urmare isi pot transmite mai eficient mesajul printr-un video. Daca ai vazut un video despre mancare pe Facebook sau unul despre travel stii despre ce vorbim.

Intr-un studiu anterior, BuzzSumo a analizat peste 100 de milioane de video-uri pe Facebook si a realizat un top cu domeniile si subiectele care au avut cel mai mare engagement. Probabil nu vei fi surprins de primele 3 pozitii din clasament:

Engagement pe Facebook

Nu spunem ca nu exista reclame creative si in domeniile de pe ultimele pozitii, insa graficul ne ajuta sa avem asteptari realiste in privinta rezultatelor pe care le putem obtine in domeniul pe care-l promovam.

Paginile cu cel mai mare engagement in 2018

BuzzSumo a analizat primele 500 de postari si video-urile live cu cel mai mare engagement in 2018 si din acea lista au selectat primele 10 pagini care au avut cele mai multe postari in acel top. Le vom trece in ordine mai jos, cu link cu tot, pentru putina inspiratie:

Locul 1: Strive Masiyiwa — un antreprenor care a avut 34 de postari in top 500 si un engagement total de 63,142,841.

Locul 2: Funniest Family Moments — o pagina de divertisment care posteaza video-uri amuzante. A avut 22 de postari in top 500 si un engagement total de 51,546,121.

Locul 3: Jay Shetty — un speaker motivational cu 12 postari in topul 500 si un engagement total de 32,274,622. Toate postarile au fost video-uri.

Locul 4: The Dodo — o companie care posteaza video-uri cute cu animale. Au avut tot 12 postari in topul 500, insa un engagement total mai scazut, de 21,783,203.

Locul 5: People Are Awesome — sunt opusul celor de la FailArmy. Au avut 9 postari in topul 500 si – interesant – un engagement total de 21,061,836, foarte apropiat de locul 4.

Locul 6: Blossom — o pagina pe care gasesti life hacks si postari de DIY. A avut 9 postari in topul 500 si un engagement total de 18,628,714.

Locul 7: Will Smith, care avut 7 postari in topul 500 si un engagement total de 10,805,104.

Locul 8: LADbible — o pagina de divertisment si de stiri, cu 7 postari in topul 500 si un engagement total de 10,774,847.

Locul 9: In The Know Innovation — pagina de divertisment cu 6 postari in topul 500 si un engagement total de 10,717,623.

Locul 10: Twisted — pagina de divertisment si de mancare, cu 6 postari in topul 500 si un engagement total de 8,805,122.

Concluzii practice

Din tot acest studiu vast, exista cateva concluzii practice pe care le poti aplica relativ usor. Dupa, vei sti obiectiv daca acestea sunt valide si pentru pagina/ paginile pe care le gestionezi. Concluziile sunt dupa cum urmeaza:

  1. Posteaza mai multe video-uri. Este cel mai popular format de postare pe Facebook.
  2. Daca decizi sa investesti in ele, creeaza video-uri intre 3-4 minute, care sunt pozitive sau amuzante (nu 100% promotionale).
  3. Programeaza cateva postari intre orele 21:00 si 23:00. Conform studiului, este timpul optim pentru a posta pe Facebook.
  4. Posteaza si duminica. Echipa BuzzSumo a descoperit ca este cea mai buna zi pentru a posta pe aceasta retea de socializare.
  5. Scrie postari de maximum 50 de caractere — adica de maximum 12-14 cuvinte. Este lungimea ideala a unui post pe Facebook.
  6. Cerceteaza si inspira-te din cele 10 pagini care au avut cel mai mare engagement pe Facebook in 2018.

Stim ca unele descoperiri sunt putin exagerate, insa nu ai nimic de pierdut daca le testezi intr-o perioada scurta de timp. Pana la urma, orice ne ajuta sa obtinem un engagement mai mare pe Facebook este bine-venit.

0

S-ar putea sa te intereseze si: