8 certificari gratuite in marketing online de la HubSpot si Google (en translation)
Nu e usor sa obtii un job in marketing. Locurile de munca sunt relativ putine, competitia este mare si cerintele angajatorilor mereu schimbatoare. Pentru a iesi in evidenta, ai nevoie de mai mult decat o facultate in domeniu. Iar acel “mai mult” poate consta in certificari gratuite in marketing online, oferite de giganti consacrati in aceasta industrie.
Le poti obtine urmand cursurile de mai jos, care acopera o varietate de subiecte, precum: Inbound Marketing, design grafic, Content Marketing, tool-uri ca Google Analytics & Google Ads si multe alte informatii pe care orice marketer trebuie sa le stie. In continuare, le vom detalia pe fiecare in parte.
Curs de Inbound Marketing
Incepem cu cel mai popular curs de pe platforma HubSpot — cursul de Inbound Marketing — prin care poti dobandi cunostinte practice despre marketingul online.
Cursul este structurat in asa fel incat acopera abilitatile esentiale ale unui marketer: scrierea unui articol optimizat pentru motoarele de cautare, crearea unui plan editorial, promovarea continutului pe retelele de socializare, folosirea continutului pentru a obtine lead-uri si conversii etc.
Vei avea parte de 4 ore de video-uri, teste scurte care verifica daca asimilezi materialul si un examen final, de o ora, in urma caruia poti obtine certificarea lor.
Curs de E-mail Marketing
Acest curs a aparut mai recent pe platforma HubSpot si contine tot ce trebuie sa stii pentru a crea o strategie eficienta de e-mail marketing. Aici intra crearea unei liste de contacte, segmentarea sa, scrierea unui mail persuasiv, trimiterea sa in momentul potrivit etc.
Nu vei invata doar despre copy, ci si despre cum sa realizezi design-ul unui mail pentru a-ti scoate mesajul in evidenta, cum sa analizezi rezultatele eforturilor tale si cum sa stabilesti relatii pe termen lung cu persoanele din lista ta de contacte.
E-mailul este in continuare un mediu prin care poti obtine rezultate notabile ca marketer, fapt pentru care nu ar trebui sa-l clasifici din start ca fiind invechit. Da-i o sansa si vei vedea ca informatiile prezente in acest curs se pot concretiza in abilitati utile.
Curs de Content Marketing
Probabil ai auzit expresia “Content is King”. La un moment dat, o puteai intalni in orice articol din domeniu. Poate a fost ea putin abuzata, insa are mai mult decat un sambure de adevar — continutul chiar este indispensabil in online.
Cursul de Content Marketing de la HubSpot recunoaste acest fapt si drept urmare evidentiaza diferite aspecte pe care trebuie sa le bifezi intr-o strategie de continut. Vorbim despre gasirea ideilor potrivite pentru articole, eficienta storytelling-ului, formatarea continutului, promovarea sa si, desigur, analizarea si optimizarea rezultatelor obtinute.
Cu materiale video care se intind de-a lungul a 4 ore si jumatate, exemple din industrie si o certificare la final, nu vei regreta ca l-ai parcurs.
Curs de design grafic (scurt)
Comparativ cu cele de mai sus, chiar este scurt — il poti parcurge intr-o ora. Probabil din aceasta cauza cei de la HubSpot au decis sa nu ofere o certificare la final. Insa inainte de a-l descalifica din acest motiv, iti vom spune de ce ar trebui sa-l faci.
Daca arunci un ochi peste marketingul si publicitatea online, realizezi rapid ca aproape orice text sau mesaj este insotit de un vizual, fie el o imagine, un grafic, un video, GIF etc. (Ne referim la marketingul din secolul 21.)
Prin urmare, un curs despre notiunile elementare ale designului grafic iti va completa cu succes abilitatile de marketer. Dedica-ti o ora pentru a invata despre culori, imagini, fonturi, compozitii si iti garantam ca-ti vor prinde bine pe viitor.
Daca vrei un job in marketing/ publicitate in 2019, aceste 4 cursuri (si 3 certificari) de la HubSpot iti vor oferi un avantaj semnificativ pe piata muncii. Nu-ti vom vorbi insa doar despre cursurile lor, ci si despre un alt gigant in marketing si publicitate: Google. In continuare, trecem si prin 4 cursuri oferite de cel mai iubit motor de cautare.
Curs despre Bazele Marketingului Digital
Odata ce accesezi link-ul acestui curs, observi o diferenta importanta intre el si cursurile de la HubSpot: este mult mai vast si mai cuprinzator. Contine peste 40 de ore de material de studiu si 26 de module care explica o multime de notiuni importante din industria online.
Vei afla cum sa-ti creezi o prezenta online, notiuni introductive despre SEO, care sunt cele mai relevante canale de promovare, cum sa faci branding prin video, cum sa extragi date importante din campaniile tale pentru a le analiza si multe alte abilitati indispensabile unui marketer.
Poti parcurge tutorialele in ritmul tau, iar cand esti pregatit, te asteapta un examen final cu 40 de intrebari, pentru a obtine certificarea mult dorita. Intelegem ca 40 de ore de concentrare nu sunt floare la ureche, insa la final vei avea o baza solida de cunostinte in marketingul digital.
Curs de Google Analytics
Ajungem deja la cursuri mai nisate, care te invata cum sa folosesti diferite tool-uri din domeniu. Unul dintre acestea este Google Analytics, prin care poti afla si analiza date despre site-ul/ afacerea ta.
Google are un site intreg dedicat tool-ului de Analytics, unde vei gasi 4 cursuri despre el, de la incepatori la avansati. In acest articol, ne vom concentra pe cursul de Google Analytics for Beginners, care te ia de la 0 si te invata cum sa-ti creezi un cont de Analytics, cum sa generezi rapoarte simple, care analizeaza diferite informatii despre publicul tau, si cum sa-ti urmaresti campaniile online.
Exercitiile practice ale acestui curs il disting fata de cele mentionate anterior. Ce are in plus? Ei bine, inca de la inceput cursului, iti vei crea un cont demo de Analytics, unde vei implementa tot ceea ce inveti. Este o metoda foarte practica de learn by doing, care nu difera absolut deloc de realitate si care se poate concretiza intr-o abilitate practica pe CV-ul tau.
Dupa incheierea cursului de incepatori, iti recomandam sa-l faci si pe cel de avansati. Ai nevoie de ambele pentru a trece examenul Google Analytics Individual Qualification (GAIQ), in urma caruia vei primi certificare cu acelasi nume.
Curs de Google Ads
Vei gasi multe cursuri despre Google Ads oferite de Google, insa iti recomandam sa incepi cu Google Ads Fundamentals, unde poti invata conceptele sale de baza, beneficiile tool-ului si un set de bune practici pentru gestionarea campaniilor sale.
Google Ads Fundamentals este cursul de baza in Google Ads, pe care mai apoi il poti cupla cu diferite cursuri despre acelasi tool, pentru a obtine diferite certificari. Ai mai multe optiuni la dispozitie, cum ar fi: Google Ads Display, Google Ads Mobile, Google Ads Search si Google Ads Video.
Toate detaliaza aspecte diferite ale Google Ads, care este un tool vast si complex, util pentru realizarea multor tipuri de campanii. Ia-le pe rand si iti garantam ca descurajarea initiala va disparea dupa unul-doua cursuri de cateva ore. Pofta vine invatand. 😉
Cursuri de YouTube
Daca esti pasionat de video-uri sau vrei sa explorezi aceasta latura a publicitatii, Google iti pune la dispozitie 3 cursuri despre YouTube, nisate pe diferite aspecte ale platformei. Pentru fiecare poti obtine o certificare la final.
Ai de ales intre cursul de Channel Growth, unde inveti cum sa cresti un canal de YouTube, cursul de Content Ownership, unde aprofundezi drepturile de autor & politicile YouTube, si cursul de Asset Monetisation, unde inveti cum sa-ti urmaresti progresul si sa-ti cresti venitul provenit din aceasta platforma.
Cursurile sunt scurte comparativ cu cele de mai sus, insa impreuna te invata tot ce trebuie sa stii despre YouTube si despre crearea de continut in cadrul sau.
————
Unul dintre marile avantajele ale marketingului si ale publicitatii digitale este multitudinea de resurse existente online, datorita carora poti invata tot ce doresti despre acest mediu.
Fie ca sunt articole, video-uri pe YouTube sau cursuri care rezulta in certificari gratuite in marketing — ai pe tava informatii practice si valoroase, care iti cresc considerabil sansele de angajare. Trebuie doar sa profiti de ele si sa-ti dedici timp pentru a le parcurge. Succes. 🙂