10 discursuri TED pentru marketeri

10 discursuri TED pentru marketeri

De ce ajung video-urile virale, care sunt elementele unei povești reușite și cum poți transforma eroarea 404 într-un sentiment pozitiv pentru utilizatori… descoperă răspunsul la toate și multe altele în cele 10 discursuri TED de mai jos.

1. Rory Sutherland: Life lessons from an ad man

După ce asculți câteva minute din discursul lui Rory Sutherland, întelegi de ce este vicepreședintele grupului Ogilvy UK. Presărat cu umor și multe lecții pe care le-a acumulat de-a lungul carierei sale în publicitate, Rory ne vorbește preponderent despre puterea percepției, care poate schimba opinia publicului despre multe aspecte.

Mai mult decât atât, aflăm din discursul său că modificarea valorii percepute a unui produs sau serviciu poate fi la fel de satisfăcătoare pentru consumator ca și modificarea valorii reale a produsului. Un exemplu în această direcție sunt cerealele Shreddies, care nu se prea vindeau pe piață. Care a fost soluția celor de la Ogilvy? Schimbarea percepției consumatorilor:


Sursă imagine: coloribus.com

2. Steven Johnson: Where Good Ideas Come From

În acest discurs TED, scriitorul Steven Johnson ne oferă răspunsuri la întrebarea: “În ce spații putem obține un nivel neobișnuit de inovație și creativitate?”Aflăm de la el că, de-a lungul istoriei, spațiile care au condus la o inovație remarcabilă au fost mai mult spații haotice, decât unele organizate. De asemenea, aceste spații devin un loc mai productiv când sunt folosite de un colectiv, nu de o singură persoană, în singurătate.

Astfel, într-un domeniu în care găsirea ideilor creative este la ordinea zilei, Johnson ne oferă câteva sfaturi practice care ne ajută să înțelegem importanța locului fizic în care lucrăm, cât și importanța colaborarii.

3. Renny Gleeson: 404, the story of a page not found

Dacă ai folosit internetul mai mult de o lună sigur ai întâlnit pagina 404 – eroarea care apare atunci când site-ul pe care ești nu găsește ceea ce cauți. Este o pagină enervantă, pentru că nu îți oferă ceea ce vrei. Renny Gleeson ne spune însă că pagina 404 poate fi mai mult de atât. Dintr-o experiență negativă a utilizatorului, aceasta poate fi transformată într-una pozitivă. Cum? Prin creativitate.

Un mesaj amuzant sau unul util – o glumă, un citat, statistici – îmbrăcat într-un design potrivit, poate transforma sentimentul negativ al utilizatorului cand dă de un 404 cu un sentiment pozitiv. Rezultatul? În loc de un 404 care strică imaginea brandului tău, vei avea o pagină care o promovează. Și pentru că o imagine face mai mult decât 1000 de cuvinte:

Sursă imagine: thegenielab.com

4. Andrew Stanton: The clues to a great story

Poate nu ai auzit de Andrew Stanton, dar cu siguranță ai auzit de poveștile pe care le-a scris: Finding Nemo, Toy Story, WALL-E. Acestea au devenit animații care au înduioșat milioane de persoane. Însă poveștile nu sunt rezervate doar pentru marile ecrane. Orice companie le poate folosi pentru a crea o legatură mai strânsă cu publicul ei țintă.

Fie că sunt folosite pentru a transmite valorile companiei, cultura organizațională, procesele de lucru sau în prezentarea angajaților, poveștile sunt una dintre cele mai eficiente și subtile metode de promovare. Cum însă crearea unei povești bune nu este tocmai ușoară, Andrew ne oferă în discursul său câteva linii directoare după care ne putem ghida.

Sursă imagine: whats-on-netflix.com

5. Dan Cobley: What physics taught me about marketing

Dan Cobley, fost Director de Marketing la Google, ne vorbește despre asemănările dintre fizică și marketing. Folosind legea lui Newton și legile termodinamicii, Cobley demonstrează că bazele științei funcționează și în marketing.

În discursul său, poți afla de ce brandurile de dimensiuni mari sunt greu de repoziționat pe piață, de ce ar trebui să te axezi pe ceea ce fac consumatorii, nu pe ceea ce spun și cum branduri notabile, precum Toyota și Tiger Woods, și-au stricat reputația.

6. Amy Lockwood: Selling Condoms In The Congo

În doar 4 minute, Amy Lockwood punctează foarte bine importanta unei lecții pe care o știm cu toții: întelege-ți publicul țintă. În cazul ei, însă, întelegerea publicului țintă putea face diferența dintre viață și moarte. Lucrând în Republica Democrata Congo ca marketer care avea sarcina de a promova folosirea prezervativelor pentru a impiedica răspândirea virusului HIV, Amy a identificat greșelile pe care ONG-urile care ofereau prezervative gratuite le faceau în comunicare.

Mesajul ei rămâne simplu, dar deloc indispensabil: nu conteaza ce vinzi, cât timp te gândești la cine este clientul tău și la mesajele care l-ar putea face să-și schimbe comportamentul. În unele cazuri, chiar ai putea salva vieți.

7. Seth Godin: The tribes we lead

Dacă lucrezi în marketing, sunt slabe șanse să nu fi auzit de Seth Godin. Pe lângă cărtțle sale renumite, are și unul dintre cele mai populare bloguri din lume, unde postează zilnic o idee care ne provoacă să gândim.

În discursul The tribes we lead – bazat pe cartea cu același subiect – Seth definește triburile ca fiind: grupuri de oameni care au un interes comun și care vor să fie conduși de persoane sau de branduri care fac schimbări pozitive în acea nișă. Recomandarea marketerului este să găsim oameni care ne împărtășesc interesele, formând astfel un “trib”, și să colaborăm cu ei pentru a îmbunătăți lumea în care trăim.

8. Kevin Allocca: Why videos go viral

E greu să nu-i invidiezi jobul lui Kevin Allocca. Fiind Head of Culture & Trends la YouTube, o mare parte din jobul său implică vizionarea de video-uri online. Așa a ajuns să identifice 3 factori comuni care stau la baza video-urilor care devin virale. Vorbim despre:

  • Influențatori – fie celebrități, bloggeri sau youtuberi
  • Comunități online – Reddit, Meetup, GitHub, grupuri sau pagini de Facebook, site-uri populare (practic, oriunde găsești oameni pasionați de lucruri similare)
  • Momente care ne surprind – glume, întorsături de situație, elemente neașteptate etc.

În 7 minute și 13 secunde, Kevin reușește să-și ilustreze punctul de vedere cu mult umor, fapt pentru care propriul său discurs a devenit viral.

9. Alexis Ohanian: How to make a splash in social media

Alexis Ohanian, co-fondatorul platformei Reddit, ne împărtășește în scurtul sau discurs o lecție valoroasă și totodată puțin înspăimântătoare:

“Pentru a-ți atinge obiectivele, este ok ca uneori să pierzi controlul asupra campaniei tale în mediul online. Rezultatul ar putea fi unul de excepție.”

Și, pentru a ne convinge că pierderea controlului nu ar conduce spre rezultate catastrofale, Alexis ne oferă un studiu de caz despre cum organizația Greenpeace și-a propus să salveze balenele. Așa aflam de “Mister Splashy Pants”:

Sursă imagine: en.wikipedia.org

10. Adventures in Twitter Fiction: Andrew Fitzgerald

Fost angajat la Twitter, actual Chief Digital Content Officer la Hearst Magazine, Andrew Fitzgerald are o experiență vastă în crearea și distribuirea conținutului pe platforme variate. În Adventures în Twitter Fiction, acesta ne explică felurile în care brandurile își pot spune poveștirile pe diferite platforme, cât și importanța de a povesti în timp real.

Andrew ne provoacă să exploram zonele gri dintre realitate & ficțiune și dintre lumea reală & cea digitală, într-un mod pozitiv și chiar optimist.

#ATUAdvertising 

0

Despre Sergiu Foca

Junior la functie, dar senior in documentare si redactare, Foca studiaza si creeaza. Printre zeci de postari indraznete si articole pline de povete, Foca tot gaseste timp de-o gluma cu care sa ne bine dispuna.

    S-ar putea sa te intereseze si: